Horký Ladislav
Ladislav Horký (* 1973)
·
hráč na barokní violu da gamba a čtyřstrunný violone,
středověké smyčcové nástroje rebek a viola d'arco, zobcovou flétnu,
na klasickou, renesanční a barokní kytaru a na dobové bicí nástroje
·
vystudoval sociální pedagogiku na Univerzitě Hradec Králové
a Akademii staré hudby na Masarykově univerzitě v Brně, obor Teorie
a provozovací praxe staré hudby; violu da gamba zde studoval u Tilly
Seymann-Dotzler a Petra
Wagnera, diplomovou práci věnoval českému baroknímu skladateli Georgu
(Jiřímu) Melceliovi, OPraem. s cílem znovuuvedení tohoto
brilantního kontrapunktika do širšího povědomí veřejnosti
·
v rámci valtické školy staré hudby navštěvoval třídy
Michaela
Brüssinga (viola da gamba), Coriny
Marti a Jakuba
Kydlíčka (středověká hudba), Marka Špeliny (ansámblová hra
zobcových fléten) a Lukáše
Vendla (basso continuo); absolvoval dílnu renesanční hudby Španěla
Fernanda
Marína, specialisty na na hru na historické smyčcové nástroje a
muzikologa
·
v roce 2001 založil s Kamilem Remešem kapelu Čabraka,
která prošla dlouhým vývojem a se kterou dnes prezentuje - nezřídka
za pomoci hostů - jednak vlastní autorskou tvorbu, jednak etnickou
hudbu, v současnosti především hudbu perskou a sefardskou, kterou
navrací za pomoci etnických a dobových nástrojů zpět ke kořenům
·
od roku 2007 vede soubor Musica
per gaudium, dříve dětský, dnes již samostatně koncertující
soubor věnující se staré hudbě (především renesanční a raně
barokní) s občasnými výlety do etnické hudby (Balkán, Slovensko,
sefardské písně); v roce 2016 se stal tento soubor laureátem soutěže
Concerto
Bohemia.
·
v roce 2011 založil společně s Kamilem Remešem a
Vlastimilem Kovářem soubor La Bilancetta, zabývající se vokálně-instrumentální
hudbou italského
raného baroka, francouzskou
barokní hudbou 17. století, renesanční
hudbou (15. - 16. století) a v současnosti také hudbou středověkou
(13. století - poč. 15. století)
·
v roce 2012 založil ansámbl Consortio Melcelii, se kterým
se zaměřil na uvádění kompozic Georga
Melcelia, jehož mešní skladby a nešpory byly v 2. polovině 17.
století v Čechách považovány za vzory tohoto žánru; prozatím
byly souborem složeným ze zpěváků a instrumentalistů z východočeského
regionu (od Přelouče po Českou Skalici a od Trutnova po Opočno)
uvedeny v novodobých premiérách premiérách skladby Missa
absque Nomine (2012) a Vesperae
Canonicae Minores de B. V. M. (2013) a ve spolupráci s Michaelem
Pospíšilem a Ensemble
Versus (um. ved. Vladimír Maňas) Requiem Aeternam (2015)
·
dlouhodobě spolupracuje s Michaelem
Pospíšilem a jeho souborem Ritornello (programy Tance
Smrtí, Majáles, Missa O Gloriosa Domina a další)
·
vyučuje v ZUŠ
F. A. Šporka Jaroměř violu da gamba a vede consort viol da gamba
Consortvs F:A:G:V:S:, se kterým se zaměřuje především na hudbu 15.
a16. století
·
v ZUŠ
Náchod vyučuje hru na klasickou kytaru, zobcovou flétnu a
kontrabas
|