Kytarová dílna po druhé…
Od letošního školního roku byla založena tradice Kytarových dílen. Mohou za to páni učitelé Miloš Dvořáček a David Fiedler. Druhá dílna tedy byla v úterý 3. listopadu v 18 hodin.
Pan Dvořáček se opět ujal moderátorského postu a ve volném stylu představoval žáky, kteří se hrdě mohli hlásit ke své hře na kytaru. Přítomným rodičům a posluchačům ujasnil kolik času by měli hráči kytaře věnovat a všem předvedl, jakým způsobem učí své žáky na nástroj hrát. Všichni jsme byli více než spokojení. Slyšeli jsme krásné výsledky výuky a velmi dobře známé melodie, které neomrzí… Nezbývá než popřát nadějným hráčům, aby se jim dílna povedla i v prosinci!
Petř
Několik otázek pro pana učitele Miloše Dvořáčka a Davida Fiedlera
Co vás přimělo založit Kytarové dílny?
M.D.: Snaha o volnost, nebýt svázán konvencemi, ukázat celou šíři doprovodu, zpěv písní, improvizaci, kolektivní souhru a i klasiku.
D. F.: Čerpali jsme inspiraci z Hradce Králové ze ZUŠ Na Střezině, kde mají pravidelné přehrávky.
Jak reagovali žáci, když jste jim oznámili, že své skladby budou předvádět každý měsíc?
M.D.: Mám pocit že to vzali dobře, že si můžou zazpívat písničky a nehrát jen klasiku.
D.F.: Souhlasili, nikdo neprotestoval. Brali to za hotovou věc.
Je pro žáky dobře, když každý měsíc vidí zájem rodičů a pokaždé jim něco nového předvedou…
M.D.: Je to velká motivace, protože konec konců muzikanty (i herce…) donutí pracovat termín.
D.F.: Já si myslím, že ano. Muzikant pracuje nejen pro sebe, je třeba to přednést a učit se
i před diváky.
Myslíte si, že se žáci budou více snažit a naučí se víc?
M.D.: Hmhm, no budou muset. Ale myslím si, že to jen prospěje.
D.F.: Určitě je to velká inspirace. Není to jen tak, že to zadal pan učitel a mají to za domácí úkol…ale oni sami to i předvedou a chtějí…
Ať žijí a vzkvétají kytarové dílny! Hip hip huráááá!
Nike
|