naše škola

naše škola

menu

úvodní stránka
historie školy
kontakty
učitelé
obory
akce + fotogalerie
rozvrhy
poslechněte si
videa
výsledky soutěží
mezinárodní spolupráce
Kolegium hraběte Šporka
ZUŠkoviny
napsali o nás
významní absolventi
ONLINE katalog
napište nám
F. A. Špork
klasifikace
autor stránek

nové fotografie

Theatrum Kuks 2017

MUSICA SPORCKA
v německém Großenhainu

AKADEMIE
„povídejme si“

Muzicírování
ke Dni rodiny

Veselé dopoledne
pro mateřské školky

Absolventské večery

Otesánek

Ubrousku, prostři se!

Musí to bét?

Šlépjej

Štípnutí labutě

Předváděčka dramaťáku

Jak se dělá radost aneb Masopustní ohlédnutí

„Jémine domine, masopust pomine, jémine domine, masopust pryč“!

Únorový koncert

Přehlídka dětských recitátorů - školní kolo

Třídní koncert žáků Markéty Kočí, Romana Horského a Vlastimila Kováře

Novoroční koncert Brass Orchestra

Z odpoledne
pro kamarády
ze ZŠ speciální

Koncert žáků Hany Medkové a Martiny Zemkové

Třídní koncert žáků Jana Lorence

Vánoce u nás

Druhý vánoční koncert

První vánoční koncert

Třídní koncert žáků Kateřiny Jirkové
a Veroniky Leksové

Adventní koncert

Adventní koncert Kytarového betléma Matyáše Brauna
v Hořicích

Naše úroda

Podzimní koncert

Naše úrodička

Podzimní plenér
na Kuksu

Církevní rok
ve výtvarném oboru

AKADEMIE 2016

Promenádní koncert Kytarového betléma Matyáše Brauna
a Miloše Dvořáčka

Rodinný koncert
ke Dni rodiny

Koncert a výstava absolventů

Koncert pro maminky

Tři loutkářské soubory hrály krajanům
v rumunském Banátu

Koncert komorních souborů na Kuksu

Rej čarodějnic
v Braunově Betlémě
u Kuksu

Den pro mateřské školy

Aprílový koncert

Kytarový betlém
na přehlídce východočeských kytarových souborů

Kdes holubičko lítala?, soubor JAKKdo

Pulcinella? Pulcinella!, soubor Barunááá

Dlouhý, Široký
a Bystrozraký, soubor Convivium

O dvanácti měsíčkách, soubor Děvčátko
a slečny

Ušubraná, soubor Děvčátko a slečny

I. Absolventský koncert a výstava

 




 

učitelé


Ulichová Radka
výtvarný obor 

Radka Ulichová absolvovala PdF Univerzity Palackého v Olomouci, obor Čj-Vv pro 2. a 3. stupeň. Od roku 1994 pracuje jako učitelka výtvarného oboru na jaroměřské "zušce", kde s dětmi proniká do tajů různých  výtvarných technik (kresby, malby, grafiky, modelování a konstruování). Věnuje se textilní tvorbě (šití, malování na hedvábí, paličkování, tkaní) a olejomalbě. Nejbližší je jí však keramika. Znalosti o ní si prohlubuje v Keramickém studiu v Kohoutově. Její práce jsou prezentovány na regionálních výstavách (např. v muzeu a galerii v Jaroměři, Dvoře Králové n. L.). 

Výtvarný obor naší školy navštěvují děti z Jaroměře a okolí, od nejmenších školkařů, přes děti 1. a 2. stupně ZŠ a studenty 3. stupně konče. Učebna v 1. patře školy je kromě koncertního sálu jednou z největších místností školy. Je rozdělena na dvě části. V té první se žáci věnují kresbě, malbě, grafice, textilní tvorbě, prostorovým pracím z papíru, pletiva a drátu, v té druhé , menší, máme keramické zázemí. 

Podpora tvořivých schopností, samostatného uvažování, rozhodování a příležitost k odbornému vzdělání, k zvládnutí postupů kresby, malby, grafiky, modelování nebo perspektivy na kvalitní úrovni, to je hlavní náplní výuky výtvarného oboru. Vycházíme z předpokladů každého dítěte, které se dívá na svět svým originálním způsobem a přemýšlí, co dělá.

Dětský výtvarný projev se s věkem vyvíjí. Ti nejmenší jsou nadšené a spontánní. Objevují podobnosti, všímají si detailů. Ti starší si už vyhledávají některé informace sami, rádi objevují nepoznané, zamýšlejí se, debatují a polemizují. Studenti středních škol začínají prosazovat své zájmy, své výtvarné vzory i techniky. Kresba a malba podle modelu (zátiší, portrét, postava), přepis volné i městské krajiny, fantazijní tvorba. Někteří mají potřebu ještě lépe zvládat výtvarné techniky a dokazují sami sobě i ostatním, kde leží ona pomyslná hranice, zaměřují se na složitější postupy kresby, malby grafiky, plastiky, keramiky, textilní tvorby.

Hodina je koncipována tak, že se v jejím začátku důsledně věnujeme motivaci. Děti o námětu hlouběji přemýšlejí, vyprávějí, snaží se konkrétně pojmenovat své představy a záměry. Soustředěnost, hledání - to je cesta k překonání povrchnosti a netečnosti. Žáci objevují nové světy a obohacují se navzájem. Slovní hodnocení, a to nejen ze strany učitele, ale i spolužáků, probíhá během samotné hodiny. V závěru jednotlivá dílka soustředíme na jednom místě a komentujeme jednotlivé představy, srovnáváme s ostatními. Zjišťujeme, jak jsme odlišní, učíme se vzájemné toleranci. Během výuky využíváme odborných publikací (knih, novin a časopisů) a všudypřítomného internetu.

Individuální a kolektivní práce prezentujeme na společných výstavách, celostátních přehlídkách a soutěžích výtvarných oborů. S dětmi se věnujeme také „obrázkům na zakázku“. Vyrážíme do terénu a tvoříme tam (např. výmalba výplní v MŠ Na Zavadilce, malba na zeď ve zdejším plaveckém areálu, anebo zimním stadionu. I klavír stojící na jaroměřském náměstí jsme si pomalovali sami. Nedaleký areál v Kuksu je zase příjemnou změnou na začátku školního roku, kdy se věnujeme kresbě a malbě v plenéru, land artu a dalším aktivitám.



 

úřední e-deska

číslo účtu

27-0397270227/0100

naše obory

hudební
hudební
výtvarný
výtvarný
literárně dramatický
literárně dramatický

almanach

almanach

výroční zpráva

výroční zpráva